New York del 3

Ok, dag tre alltså...Vi började dagen med american pancakes som jag hade tjatat om redan på flygplatsen :) Sedan var det museum som väntade. Först besökte vi "The Met" (Metropolitan museum of art). Givetvis så var lillasyster och jag tvugna att posa på trappan utanför, a la Gossip Girl. Ni som är fans av serien känner ju säkert till att det är på den trappan tjejerna alltid äter lunch. Pojkvännen tyckte såklart att vi var sååå pinsamma, men ställde ändå upp som fotograf, haha!


Blueberrypancakes m sirap, mums!



The Met...Vi är dom små som sitter på trappan :)

Efter The Met gick vi vidare till Guggenheim museum och sedan promenarade vi igenom Central Park. Stannade till på The Boathouse för ett glas vin och en osttallrik. Super mysigt! Ni som är sex and the city fans känner kanske igen restaurangen från det avsnittet då Mr Big och Carrie ramlar i vattnet :)



Efter att vi laddat med lite ny energi gick vi Fifth Avenue ner. Kikade in på Tiffanys och Saks bland annat. Spana in deras coola skoavdelning! Här skulle man kunna spendera timmar. Fullt med märkes skor, Christian Louboutin och YSL fick extra mycket utav min tid :D Var verkligen sugen på att få med mig ett par hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0