frame of mind






pics: Yvan Rodic

Jahopp...då va det gjort. Min sista dag på jobbet. Känns underligt, nästan lite läskigt. Har aldrig varit så bra på att hantera stora förändringar i livet. Det skrämmer mig lite, samtidigt som det lockar. Det var dags att gå vidare helt enkelt.
Sitter ensam i sängen och dricker kaffe, känner mig lite vemodig. Det är höst nu och även om jag älskar hösten så känns det alltid jobbigt när man inser att sommaren är över. Jobbigt med mörkret och kylan, även om jag älskar tända ljus, stickade koftor och varma halsdukar. Konstigt det där. Hur väder och årstid kan ändra ens sinnesstämning.
Jag är ledig nu några dagar innan det nya livet drar igång. Jag önskar att jag hade kunnat möta hösten i Paris. Göra ingenting. Ligga länge och gosa i en stor fluffig säng på något hotell, äta frukost på eftermiddagen, strosa runt på gatorna, dricka kaffe och äta macarons, fönstershoppa, bara vara för en stund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0