Acai bowl


så här ska det se ut!

Systrarna Montazami med acai bowls som take away variant.

Min version av acai bowl

Tänkte tipsa om lite mumsig mat så här på tisdagseftermiddagen. Passar perfekt till frukost, lunch eller mellis. Detta är så kallade Acai bowl. Mycket trendig häslomat i LA ;) Bland annat så har Sara Montazami tipsat om det ett flertal gånger på sin blogg. Jag testade för första gången idag och I like it! Vill ni också prova så har ni receptet här:


2 packets of frozen acai

1/2 cup of soymilk

1 cup of frozen mixed berries

1/2 cup of frozen blueberries

1 tablespoon of peanut butter

BLEND in blender….pour in bowl

Top it off with…

1/2 cup granola

sprinkles of coconut

cut up some fresh bananas, strawberries and blueberries

pour honey and enjoy!!

Jag gjorde om receptet lite, dels så skippade jag jordnötsmöret och honungen för att få det lite nyttigare. Sen är inte jag något fan av sojamjölk så jag tog naturell yoghurt istället. Sen är det ju inte superviktigt vad det är för bär du mixar i, ta det som finns hemma helt enkelt och dom frukter du gillar att ha som topping.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad f-n är det där?? Ser snubbigt ut, haha! Nejdå, kanske är gott men har aldrig hört talas om det... ;-)

2011-02-23 @ 19:26:51
URL: http://stellailonlovin.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Tack gode guuuuud att de finns ett recept på de!!!!tack tack tack!!

2011-03-02 @ 06:20:55
Postat av: Anonym

var hittade du acai bären?

2011-03-09 @ 17:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0