New York del 1

Godmorgon på er! Jag har sovit lite väl länge idag kanske, men det är faktiskt rätt kämpigt att vända tillbaka dygnet. Hur som helst så har jag tänkt berätta lite om resan. Så jag börjar från början helt enkelt...
Första dagen i New York hände det inte så mycket. Vi var trötta och sega efter en lång flygresa, så vi promenerade runt i Soho i närheten där vi bodde och tog en riktigt amerikansk hamburgare till middag (massa kött, massor av ost och inget mer i princip,haha!).
 
 
New York från taxin.                En trött jag med en rejäl hamburgare.                                                                                               

Dag två så promenarade jag och älsklingen ner till batterypark för att ta båten över till Frihetsgudinnan. Åt lite frukost på Starbucks, som för övrigt blev vårat favorit hak på morgonen :), kaffe och bagels blev det, mums!

    
Wallstreet district                     Jag i battery park med frihetsgudinnan i bakrunden

    
Frihetsgudinnan och Manhattan                                              Närbild

    
Jag med Manhattan bakom                     Jag kikar på Mahattan

Efter frihetsgudinnan blev det lite lunch, lite shopping på century 21 bland annat, och sedan tillbaka till hotellt för att vänta in min lillasyster och kusin som gjorde oss sällskap resten av resan. Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0