Detox over and out

Long time no see! Har varit på jobbet dom tre senaste dagarna och slitit hårt ska ni veta. Inte en lugn stund. Igår när jag kom hem så var jag så trött att jag somnade framför datorn i två timmar! Herregud, det märks att man varit ledig och tappat orken totalt. Men nu har jag två härliga lediga dagar framför mig innan helgen drar igång med massor av jobb igen. Ikväll ska det lagas mat tillsammans med M och imron blir det en lekdejt med R, får se vad vi hittar på för skoj. Känner jag den damen rätt så blir det shopping av något slag, hehe.

För övrigt så är detoxandet över för min del. 12 dagar höll jag ut, ganska bra jobbat tycker jag. Tanken var ju 14 dagar, men suget efter protein blev för stort igår. Det kalasades på sushi till lunch och till middag hade jag kyckling i salladen. Det var mumsigt kan jag tala om! Man saknar vissa saker mer än vad man kan tro. Och konstigt nog så är det inte sockret jag har saknat mest utan kött, mejeriprodukter, som ost och yoghurt, och bröd.
Hur som helst så har jag tappat 1,5 kilo (hade känts bättre med 2, men men) och det är en rätt bra start. Nu kommer jag fortsätta min diet med att räkna kalorier istället. Kommer fortfarande att undvika vissa saker, som socker, kolhydrater och alkohol. Men givetvis så får man unna sig något gott ibland, dock inte mer än en gång i veckan (om jag nu lyckas hålladet). Så vi får se hur det går. Målet är att tappa totalt 4 kilo innan augusti är slut...2,5 kilo kvar med andra ord. Ready...set...go!

Kommentarer
Postat av: Carina Hafstad

Hej o hå

Bra jobbat tjejen, hoppas att fortsättningen går lika bra.

puss och kram

mamma

2009-08-07 @ 20:54:48
Postat av: Lena

Om du vill gå ner i vikt kan jag tipsa om en gratissajt där det just nu finns ett program för att gå ner 6 kilo på 6 veckor, www.kosttips.se

2009-08-10 @ 14:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0