Glöggmartini

God eftermiddag på er! Ledig söndag har vi här, trevligt. Synd bara att regnet öser ner (en vecka i sträck nu eller är det mer?). Hade gärna tagit en sväng på stan. Börjat handla lite julklappar. Men nu har jag ingen lust. Får bli slappdag hemma istället och bio ikväll. Vi ska se 2012, ska vara bra har jag hört.
Kanske ska hämta ner jullådan från vinden också. Kolla igenom vad vi har, om de behövs något nytt. Kanske plocka fram några ljusslingor, för det räknas ju inte som pynt tycker jag. För pynta har jag inte tänkt göra förens nästa helg.

Igår hade jag middag här hemma med tjejerna. Valde att ha lite jultema med saffranslax till middag och christmas cupcakes till dessert. Tyvärr så glömde jag av kameran helt så jag har inga bilder att visa. Däremot tänkta jag bjuda på ett riktigt smaskigt drinkrecept! Som fördrink igår serverade jag Glöggmartinis, hur mumsiga som helst! Passar perfekt till julfesterna som kommer framöver. En hit bland mina gäster :)

Det du behöver för två drinkar är:

20 cl vitvinsglögg
6 cl gin
2 cl vatten
3 cl strösocker
saften av 1 citron
is
strösocker + kanel till glaskanten

1. Koka upp vatten och strösocker till en lag. Blanda strösocker och kanel på ett fat.
2. Fukta kanten på glasen med en citronklyfta och doppa den i kanelsockret.
3. Skaka alla ingredienser i en drinkshaker och sila upp i glaset




Kommentarer
Postat av: Jultomten

Sluta frossa i julen!

2009-11-22 @ 15:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0