julrace



Strax innan jul bjöd syrran mig och Mikaela på advetnsmiddag. Vi fick saffranskyckling och en smarrig drink som jag har för mig hette typ "snödrottningen" eller nåt sånt. Det var i allafall vit glögg i och en kanelstång, yummy! Sen blev det utgång på Yaki-Da. (som tur är har jag inga bilder från dom senare timmarna av kvällen, hehe)



Det blev givetvis en sväng förbi Jul på Liseberg! Vi köpte fudge och varmchoklad och gömde oss från regnet under ett tak. Inte riktigt den rätta julkänslan det här året...



Vi besökte den här pinglan i Alingsås och gick på en liten julklappsjakt. Kom dock endast hem med en ny julgranskula och lite advents te. Men vi hade det trevligt ändå och fikade på ett mysigt café.



Sen kom julen och vi drog norrut (i hopp om snö, men den försvann ju lagom till julafton ändå). Först ett litet stopp i Katrineholm för att lämna av julklappar och önska god jul till familjen där, sen vidare mot Uppsala där vi firade julafton.
Vi börjar alltid dagen med grötfrukost, senare blir det fika med glögg, lussebullar och hembakat julgodis. Efter Kalle blir det julmat, det bästa med julen tycker jag!



Efter middagen kommer tomten och alla barn blir glada (och vuxna med för den delen, tomten hade ett paket till mig också)! Ilon var riktigt stolt över att han vågade sitta i tomtens knä, speciellt när storasyster Stella inte vågade :) När vi vinkat hejdå till tomten så fortsätter klappöppningen och resten av kvällen mumsar vi godis och leker.
Det var våran jul det. Kanske slänger upp ett par bilder på några utav dom fina sakerna jag fick i julklapp senare, vi får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0